فراموش کردن دوست دختر + 13 گام موثر

فراموش کردن دختر

سلام، وقتتون بخیر. میتونم بپرسم، راحت‌ترین و سریعترین راه فراموش کردن دوست دخترم چیه؟

سلام وقت شماهم بخیر

راه‌های زیادی برای فراموش کردن دوست دخترت وجود داره. سریعا باهاش کات کنی – به فکر عاقبت بعدش نباشی اینکه اون دختر بعد تو چکار میکنه و شیطان طوری وانمود کنه که تو گناه کار هستی.

اما اگه دنبال سریعترین راه هستی، باید اول از خودت شروع کنی و نفس درونتو بشکنی، منظورم همون چیزایی هست که تورو سمت دوست دخترت می‌کشونه.

این مکالمه‌ را خواندید؟
خود ما با صدها هزار فالوئر در اینستاگرام، روزانه چند صد پیام این شکلی از مخاطب‌هایمان می‌گیریم.

در نتیجه تصمیم گرفتیم در یک مقاله، از سیر تا پیاز این آسیب اجتماعی را برای شما موشکافی کنیم.

 

برویم سر اصل مطلب…قطعاً همه ما کلمۀ «دوست دختر» را زیاد شنیده‌ایم. اما تعریف درست این کلمه چیست؟

دوست دختر چیست؟

در یک جمله ساده:

عنوانیست که به زن یا دختر داده می‌شود. دوست و مونسی که بدون هیچگونه مسئولیت قانونی با شخص دیگر، به گونۀ دو طرفه، ارتباطی عاشقانه یا جنسی برقرار کرده‌ است.

آماده برای فراموش کردن دوست دختر

اول از همه همینکه الان شما تو این صفحه هستید نشان دهندۀ روحیه حق پذیری شماست. اما باید به این روحیه عمل کنید، چطور ؟

در حقیقت شما قبول کردید که بهتره دوست دخترتان را فراموش کنید (که این خود بسیار عالی است) حالا وقت عمل است.  باید دل به دریا بزند و عمل کند و به هر زحمتی هست خودش را به انجام و یا ترک آن عمل وادار کند. اینجاست که درون شما ضرورت تغییر ایجاد شده است.

ما در مقاله‌ای جداگانه طریقه چگونگی تغییر را برای شما تهیه کرده‌ایم.

برای این که بتوانید یک رابطه، آن هم یک رابطه‌ای که نسبتا طولانی بوده رو تمام کنید و راحت بتوانید دوست دخترتان را فراموش کنید. باید یکسری اصول رفتاری را حتما بهش پایبند باشید و انجامش دهید.

یادداشت کردن پسر

گام اول- دلایلتان را روی کاغذ بیاورید

قلم و کاغذ بردار و دلایل منطقی و مهمی که شما را متقاعد کرده که باید به این ارتباط پایان دهید و دوست دخترت را فراموش کنید را به صورت تیتروار یادداشت کنید، و هر چند وقت یکبار که به فکرش افتادید و خواستید دوباره باهاش ارتباط بگیرید؛ شروع به خواندن کاغذ کنید که یه وقت دوباره به ارتباط با آن دختر فکر نکنید.

مثلا بنویسید که آیا این عشق، عشق واقعی هست یا نه؟ یا اینکه آیا روابط اینجوری قبل از ازدواج خوب است یا بد؟

دل-شکستگی-پسر

گام دوم- قطع رابطه نه کاهش رابطه

فراموش کردن دوست دختر یا دوست پسر  فرقی با هم ندارند. باید به طور کامل و صد در صد و یکباره تمام شود. این کار را معطل و موکول به چیز دیگری نکنید.

فقط در چند جمله به فرد بگویید: بگو من فهمیدم این رابطه غلط است و تمام.

یا بهتر است بگویید: من جدیدا با یکی ( خدا ) آشنا شدم که اون دوست ندارد این رابطه ادامه داشته باشد.

دوست من، خواهر من، برادر من، نشود که با خودت بگویید:

حالا فقط هفته‌ای یک بار تلفنی یا فقط توی فضای مجازی ارتباط داشته باشم که کم کم فراموشش کنم تا بهش آسیبی نزنم. بلکه صددرصد، همه جور روابط را با شخص قطع کنید.

قطع رابطه یعنی قطع رابطه، نه کاهش آن. اُفتاد!!!!!!

گام سوم- خراب کردن پل‌های پشت سرت

پل خراب شده

یکی از روش های فراموش کردن دوست دختر یا پسر که خیلی هم موثر می‌باشد اینست که تمام راه‌هایی که منجر به ارتباط‌گیری مجدد می‌گردد، باید خراب شود. مانند شماره همراه رو از مخاطبین گوشیت حذف کنید، یا شماره همراه خود را عوض کنید. تمامی اکانت‌هایی که در فضای مجازی از فرد مقابل دارید را به کُل پاک کنید و سعی کنید اکانت جدید بسازید.

گام چهارم- از بین بردن هدایا

تمام هدایا و یادگاری‌های شخص مقابل باید نیست و نابود شود. هر چیزی که تورو یاد اون می اندازه مثل متن پیامک، عکس، فیلم، فایل صوتی، هدیه و هر چیز مرتبط با دوست پسر را از بین ببرید.

نکند با خود بگویید:

حیف است و بعد آن وسیله را دور از دسترس مثلا توی انباری یا داخل کمد لباسهات بگذارید، بلکه به طور کامل باید از زندگیت خارجش کنی. هدیه فرد مقابل را پس دهید یا دور بندازید. چون این چیزها نمی‌گذارد، دوست دخترت رو فراموش کنید.

گام پنجم- جایی باش که دوست دخترت نباشه

باید احتمال مواجهه توی فضای حقیقی و مجازی به صفر رسونده شود. به طور در مهمانی‌ای که دوست دخترت حضور دارد، تا حد امکان نروید، اما اگر مجبور شدید حاضر شوید، حواس خود رو پرت کنید و خودتان را به کوچه بن بست بزنید، بی‌تفاوت نشان دهید و زیرچشمی تعقیبش نکنید و اگر یه موقع تیکه‌ای، حرفی و متلکی بهت انداخت به هیچ عنوان جوابش را ندهید تا در دام شیطان و لغزش دوباره نیافتید.

اگر فکر می‌کنید به مکانی می‌روید که در آن ساعت احتمال دیدن او هست مکان و زمان حرکت خودتان را تغییر دهید. مثلا اگر هر روز ساعت 7 غروب آنلاین می‌شود یا سر فلان مکان حضور دارد سعی کنید قبل یا بعد از دوست دختر خود از آنجا عبور کنید.

درصورتی احتمال می‌دهید  الآن در راهروی دانشگاه حضور دارد، فعلا داخل کلاس یا هرجایی هستید بمانید. آقا لٌپ کلام بهت بگم که مبادا سر خودتان را کلاه بگذارید و خود را به ندانستن بزنید. سفت و سخت پای این عملت بایست. مکان‌هایی که باهاش قبلا حضور داشتید حدالممکن نروید مگر اینکه مجبور شوید.

گام ششم- مراقبت از افکار

از هر چی که موجب گرایش به بی‌بند و باری می‌شود باید دوری کرد. مثل ولگردی مجازی، کلیپ‌های عاشقانه، تصاویر و فیلم‌های برهنه، موسیقی حرام و خوانندگی زن و…

حافظه موبایل را از مواردی که گفته شد خالی کنید. از گروه‌ها و کانال‌هایی که مطالب غیر اخلاقی می‌فرستند خارج شوید، بازم میگوییم خودتان را سرکار نگذارید مبادا موارده گفته شده را درجایی ذخیره کنید و باخودتون بگید سمتشون نمیرم. نه آقاجااااان فقط یک کلام عمل شیفت دیلیت را انجام دهید. که هیچگونه راه برگشتی نباشد.و در کنار این کارها، ارتباط خودت رو با خدا و اهل بیت تقویت کنید.

بهترین پیشنهاد برای این کار، نماز جماعت داخل مسجد و رفتن به هیئت امام حسین علیه السلام است.

چرا؟ چون تویی که دنبال فراموش کردن دوست دخترت هستی، تویی که می خواهی کسی رو از قلبت بندازی بیرون، اگه بتونی یک کسی رو جای اون بذاری و جاش رو توی قلبت پر کنی، خیلی راحت‌تر می تونی دوست دخترت رو فراموش کنی، پس با قدرت این کارو انجام بده.

پسر که ذهنش را آزاد کرده

گام هفتم- در دست گرفتن اختیار نفس

قبل از این گام، با همدیگر دو عبارت رو بررسی کنیم.

خواسته‌های نفسانی: به خواسته‌هایی که از هوای نفس بلند می‌شود و هر کاری که لهو باشه و فرد را از هدف اصلیش دور کند.

خواسته‌های عقلانی: این نوع از خواسته در مقابل خواسته‌های نفسانی قرار می‌گیرد. یعنی مانع شما از انجام خواستۀ نفسانی می‌شود.

یکی از علت‌هایی که بعضی‌ها زود وا می‌دهند و نمی‌توانند گام‌های فراموش کردن دوست دختر را به خوبی عملی کنند، این است که آدمای ضعیفی هستند و اراده سستی دارند. اگه آدم اراده قوی‌ای داشته باشد می‌تواند مقابل خواسته‌های نفسش بایستد و جا نزند.

برای تقویت اراده، همان طوری که برای خوش اندام شدن میروید بندسازی و بدنتان را ورزیده می کنید، باید روح را هم ورزیده کرد! حتما میگی چطوری؟

باید روزانه برنامه سختی کشیدن داشته باشی! تا نفست به سختی کشیدن عادت کنه تا وقتی که دل کندن از ارتباط با جنس مخالف براش سخت میشه، بتونه تحمل کنه…

مثلا: صبح زود خود را مجبور کنید تا از رختخواب گرم و نرم جدا بشی و بری نان تازه بخرید. ورزش سنگین و سخت انجام دهید کاری که خیلی دوست دارید را یک مدت ترک کنید. یک مدت غذای فست فودی نخورید یا بعد از غذا یک نوشابه کوکا تگری نخورید و یا یه مدت اینترنت نخرید و جاهایی که دوست دارید نروید.

اینطور به نفس خود می‌فهمانید که اختیار تو در دست من است.

ما در باشگاه پشتیبان‌ من دوره‌ای با نام تقویت اراده تهیه کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید اراده‌ای قوی در مقابل هوای نفسانی خود داشته باشید، حتما از این دوره استفاده کنید.

فکر-درگیر-

گام هشتم- فکرتان را خالی کنید

می خواهی دوست دخترت رو فراموش کنی؟! هیچ وقت بهش فکر نکن. نذار مغزت درگیرش باشه. اگر به ذهنت خطور کرد، اون رو دنبال نکن و سریع فکرتان را منحرف کنید. شیطان از زمان حضرت آدم بوده تا همین الان که دارید این مقاله را می‌خوانید، پس با افرادی مثل شما زیاد سر و کار داشته است. او می‌خواهد از هر روشی شما را زمین بزند خب راه مقابله چیست؟

فرض کنید شیطان دشمنی هست که فیزیکی با شما جنگ می‌کند وقتی از راه دریا حمله می‌کند آیا شما از راه زمین می‌خواهید جوابش را دهید؟ اگه جوابتان بله هست، کاملا در اشتباهید باید در مقابل هر حمله‌ای یک ضد حمله مثل همان حمله نشان دهید.

مثلا اگه از راه پیامک به شما نفوذ می‌کند شما باید سریعاً گوشی را کنار بگذارید. یا فکر دوست دخترتان را در ذهنتان می‌گذارد باید سریعاً حواستان را پرت کنید. اگر مکانی هستید که یاد دوست دخترتان می‌افتید، باید سریعاً آن مکان را ترک کنید. هر کُنشی باید واکنش در خور داشته باشد.

خلاصه تمرین کنید که فکرتان و ذهنتان درگیر افکار شیطانی و دوست دخترتان نشود.

گام نهم- قطع رابطه با کسانی که دوست دختر دارند

ارتباط با این طور آدم‌ها، موجب عادی سازی رابطه با جنس مخالف می‌شود و آدم را وسوسه می‌کند که چرا باید دوست دخترت رو فراموش کنی و ازش دور باشی. از دوستات هم بخواهید که درباره دوست تو دیگه صحبت نکنن و دربارش سوالی نپرسند.

گام دهم- حالا به فکر یک رابطه خوب باش

ازدواج

مقدمات داشتن یک رابطه پاک، امن و پایدار را برای خودتان فراهم کنید، و این را هم به لیستتان اضافه کنید که چقدر ضررهای دوستی قبل از ازدواج می تواند به ازدواج آینده شما لطمه بزند.

برای این کار، باید در موارد زیر، خودت رو به رشد و بلوغ لازم برسانی:

  • عقلانی: نگاه جدی به زندگی داشته باشید، دنبال فقط خوش گذرانی و تفریح نباشید، انتخاب‌هایتان بر اساس منطق و مصلحت سنجی باشد. هدف‌گذاری و اولویت‌بندی داشته باشید که همه این‌ها در هر سن و سالی متناسب با خودش باید وجود داشته باشد.
  • اجتماعی: آداب معاشرت، اخلاق، مدارای با مردم، صبر و شکیبایی و مهارت های لازم در تعاملات اجتماعی که برای موفقیت در زندگی آینده بسیار مهم هست و باید فرا گرفت و به کار بست تا به عنوان فردی جا افتاده شناخته بشوید.
  • اقتصادی:  باید از دوران کودکی و نوجوانی به دنبال یادگیری مهارت‌های در آمدزا بود تا در سنین جوانی، اشتغال ما منوط به مدرک تحصیلی و استخدام رسمی نباشد. به طور مثال: کارهای فنی مرتبط با چوب، تعمیرات الکترونیکی، آی تی ، شبکه ، گرافیک ومهارت‌هایی از این دست.

گام یازدهم- با خانواده درمیان بگذارید

یکی از بهترین روش های فراموش کردن دوست دختر اینه که انسان تا حد امکان مسئله را با خانواده در میان بگذارد تا با مشورت و راه کارهای آنان، زمینه را برای آشنایی و خواستگاری فراهم کنند و اگر سوء استفاده یا فریبی در کار باشد، زود مسئله روشن شود، البته مشورت با دیگران و توکل و استمداد الهی در این مرحله مهم است و به حل مشکل بسیار کمک می کند.

گام دوازدهم- تنها نباشید

زمانی که در حال اجرایی کردن این گام‌ها هستید سعی کنید تنها نباشید، زیرا تنهایی به خودیه خود انسان را به افکار شیطانی وا می‌دارد. تنهایی، معمولا ذهنمان را به سمت چیزهای جدیدی برای تفکر می کشاند، زمانی که تنهاییم معمولا به مسائل مرتبط با زندگی‌مان فکر خواهیم نمود و از آن جایی که سعی در فراموشی او دارید ممکن است باز به ذهنتان خطور کند.

تنها نمانید ، این فراموشی دوست دخترتان را ساده تر خواهد نمود.

گام سیزدهم- صبور باش

شاید بشود گفت کاربردی‌ترین روش فراموش کردن دوست دختر اینست که، بعد از تمام انجام کارهای بالا، حالا وقت آن رسیده که صبور باشید. آنقدر گام‌هایی که ذکر شد را  تکرار کنید و صبر کنید تا به کلی فکرش از زندگیتان بیرون رود.

سوال آخر…

در این مقاله این باهم گام‌های فراموش کردن دوست دخترتان را باهم بررسی کردیم و متوجه شدیم که چطور میتوانیم این آسیب اجتماعی را به فراموشی بسپاریم. حالا ما از شما یک سوال داریم.

آیا تابحال تجربه‌ای در این موضوع داشته‌اید که از آن موفق بیرون آمده باشید؟ حتماً تجربۀ خود را با ما در اشتراک بگذارید.

4 پاسخ

  1. سلام من یک پسر 25 ساله هستم که چندین سال هست با یک دختر دوست بودم الان ازدواج کردم اما نمی‌تونم فراموشش کنم همچنین حس بدی بهم داده چون احساس میکنم دارم به همسرم خیانت میکنم لطفاً راهنماییم کنید.

    1. پیشنهاد ما مراجعه به یک مشاور هستش در غیر اینصورت اگه مواردی که در بالا ذکر کردیم رو دقیق انجام بدید به راحتی میتوانید فراموش کنید اما همه این‌ها نیاز به پشت کار داره

دیدگاهتان را بنویسید