داشتن هدف درمان است

همونطور که علت بسیاری از افراد که افسردگی و بی حوصله گی دارند نداشتن هدف است ، همانطور درمان این بیماری های روحی داشتن هدف است که باعث میشه ما حس خیلی خوبی به اطرافمون داشته باشیم ، حس خوب به زندگی کردن و قوی میشیم در مقابل مشکلاتی که برای همه پیش میاد.

اولین نکته ‎ای که در این بحث مطرح است توجه به لزوم داشتن هدف در زندگی است. دقت داشته باشید که داشتن هدف در زندگی هرگز یک ترجیح نیست بلکه یک الزام و ضرورت است. شما در هر شرایط، موقعیت و سن و سالی که هستید باید هدف داشته باشید. اینکه شما نوجوانی پانزده ساله و محصل هستید، خانم خانه‎ دار، راننده‎ ی تاکسی و کارمند بازنشسته هستید و یا اکنون هفتادمین سال زندگی خود را تجربه می ‎کنید هیچ تفاوتی نمی‎ کند. در هر صورت باید هدف ‎مند باشید. بخش عمده‎ ای از زندگی، شور و اشتیاق و انگیزه‎ ی تلاش و حرکت به داشتن هدف وابسته است. همان ‎طور که داشتن هدف در انسان تولید انگیزه، نشاط تولید می‎کند هدف نداشتن نیز باعث بسیاری از کسالت ‎ها، رخوت‎ ها، افسردگی‎ ها، وسواس‎ ها و افکار مزاحم و منفی است.

 

تصور کنید که شما می‎ خواهید به یکی از شهرهای ایران سفر کنید و مشخصاً فردا شب باید در شهر مقصد باشید. همین عاملی می‎ شود که شما به تکاپو بیافتید، برنامه ‎ریزی کنید، لوازم سفر را مهیا کنید و حرکت کنید. تحقیقات نشان داده است ۹۷% مردم جهان هدف ندارند، اگرچه ممکن است خود این‎ طور گمان نکنند. شاید در نگاه اول این ‎طور به نظر برسد که این آمار تا حدودی بد بینانه و غیر واقعی است اما متأسفانه واقعیت دارد و غالب مردم هدف ندارند. خیلی‎ها این‎ طور گمان می‎کنند که همین که به کاری مشغول هستند نشانه‎ ی هدف دار بودن آنهاست در صورتی که حرکت‎ های روزانه و اشتغالات روزمره هرگز به این معنا نیست. اینکه شما هر روز به دانشگاه می ‎روید و مشغول تحصیل هستید یا اینکه دبیر یک دبیرستان یا مدیر یک شرکت هستید و یا اینکه در خانه به تربیت فرزند و همسرداری مشغول هستید هرگز به معنای هدف دار بودن شما نیست. هدف موضوعی مشخص، روشن، دقیق و واضح است که قصد آن دارید که تا یک سال، دو سال، و تا پنج سال آینده به آن برسید. اگر شما خود را فردی با هدف در زندگی می‎ دانید اکنون قلم و کاغذی بردارید و صریح و مشخص اهداف یک ساله، دو ساله و پنج ساله خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید