بایدها و نباید های ازدواج (قسمت اول)

در این دوره بخ همراه استاد مافی نژاد می‌خواهیم یکسری سوال‌های پر کاربرد ازدواج را پاسخ بدهیم و در این قسمت با این سوال شروع می‌کنیم که «چرا باید ازدواج کنم؟».

بنر تخفیف برای پک کابوس ازدواج

 با ما همراه باشید.

  • انسان‌ کلمه‌ای برگرفته از انس هست و انسان موجودی است که باید انس بگیرد و تنها بودن برای او سخت است. 
  • زندگی شبیه قله‌ی کوه است، یک فرد هیچ وقت نمی‌تواند تنهایی آن را فتح کند، چون کوه نوردی با جمعیت دو نفر به بالا امنیت دارد و باید حتما یک همراه در کنار خودتان داشته باشید.
  • ما به خاطر این باید ازدواج کنیم که به آرامش برسیم. آرامش ازدواج آرامشی مانند آرامش رفع تشنگی و گرسنگی است که فقط با ازدواج به دست می‌آید و با نماز و دعا کسب نمیشود «البته ما منکر این نیستیم که ذکر و یاد خداوند و ائمه به انسان آرامش میدهد».
  • مهر و محبت بین زن و شوهر مهر و محبتی از جنس مهر محبت خدایی است همانطور که در آیه‌ی 21 سوره‌ی روم آمده است: وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ.

و از نشانه‏‌هاى او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا با آنها آرام بگيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مى‏ انديشند قطعا نشانه‏‌هايى است.