بایدها و نبایدهای ازدواج (قسمت چهارم)

در قسمت قبل گفته شد که زن و شوهر باید هم کفو باشند و در این قسمت یک توضیح کامل درمورد هم کفو بودن از آقای مافی‌نژاد می‌شنویم

با ما همراه باشید

  • اهمیت هم کفو بودن برای اسلام از ایمان داشتن همسر مهم‌تر است.
  • هم کفو بودن یعنی زن و شوهر از سه لحاظ هم نظر باشند:
    1. از لحاظ دینی، یعنی از نظر اعتقادی هم نظر و هم جهت باشند، مثلا دو نفر که با هم می‌­خواهند ازدواج کنند، ولی یکی بد حجاب هست و یکی هم خیلی مذهبی پس هم کفو نیستند.
    2. از لحاظ فرهنگی، مثلا هردو طرف مذهبی و شیعه هستند ولی فرهگ‌هایشان متفاوت است، طرف مشهدی هست و هر وقت پدرخانمش که یزدی هستند به خانه­‌ی دامادش می‌رود با خودش غذا می‌­آورد و آقا داماد ناراحت می‌­شود و با خودش فکر می‌­کند که پدر خانمش قبول ندارد که نان سر سفره‌­ی دامادش حلال است، در صورتی که بعضی از یزدی‌ها رسم دارند هر جا که ­می­‌روند با خودشان غذا ببرند.
    3. از لحاظ مالی، مثلا پسره با یک دختری ازدواج کرده که این دختر پدرش فوت کرده و مادرش کلی کار کرده و پول جمع کرده که لباس شویی جهیزیه‌­ی دخترش را جور کند بعد پسره که این لباس شویی را دیده و گفته که عه! اینکه ایرانیه! و بعدش هم کلی از مادر زن و زن خودش معذرت خواهی کرد ولی دیگه این نا برابری مالی اثر خودش را در ازدواج گذاشته‌بود و سرانجام این قصه کش پیدا کرد و طلاق گرفتند.

 

بنر تخفیف برای پک کابوس ازدواج

راستی ما یک دوره ی تخصصی به اسم پک کابوس ازدواج که شامل 18 قسمت هستش هم داریم : (قسمت های رایگان دوره را میتونید در لینک های زیر ببینید)

  1. فهرست محتوایی دوره کابوس ازدواج
  2. اهداف خوب در ازدواج
  3. اهداف شوم در ازدواج

برای اطلاع کامل از محتوای دوره و تهیه آن کلیک کنید.