بایدها و نبایدهای ازدواج (قسمت سوم)

در این قسمت می­­‌خواهیم همراه با استاد مافی‌نژاد درباره­‌ی ملاک‌های یک همسر خوب از نظر دین و اسلام صحبت کنیم.

با ما همراه باشید

از نظر قرآن همسرها برای هم باید مثل لباس باشند؛ دقت داشته باشید که ما در ازدواج هزینه­­‌ی زیادی برای این لباس می‌­دهیم، پس باید لباسی که می‌خریم چند ویژگی داشته باشد که درادامه به این ویژگی ها می­‌پردازیم.

  1.  موقع خرید لباس به جنس لباس باید دقت داشته باشیم که جنس یک همسر خوب همان روحیه­‌ی حق پذیری است.
  2.  یک لباس باید اندازه­‌ی ما باشد، «دقت داشته باشید این لباس را نمی‌­شود کوچک و بزرگ کرد»، یعنی باید هم کفو ما باشد که درباره­‌ی هم کفو بودن در قسمت چهارم حسابی صحبت داریم.
  3.  لباس ما باید مارک و برند خوب و اصل داشته باشد تا اگر دو یا سه روز دیگه این لباس نخ کش شد بتوانیم برویم پیش شرکت سازنده‌­ی این لباس و از او جواب بخواهیم، پس همسر ما باید خانواده‌­ای اصیل داشته باشد«اصلات خانوادگی ربطی به ثروت ندارد».
  4.  یک لباس باید در شأن ما باشد، مثلا من که استاد دانشگاه هستم یک لباس پاره پاره­‌ی مود بپوشم، همه مسخرم می‌کنند، یعنی اگر من  با کسی ازدواج کردم از این نترسم که مردم من را با همسرم ببیند.
  5.  یک لباس باید سالم باشد، وقتی یک لباس یک خورده آسیب دیده قیمت پائین تری نسبت به بقیه­‌ی لباس‌ها دارد، یعنی یک خانم یا آقایی را باید انتخاب کنیم که سالم باشند مثلا خیلی‌‌ها هستند که با یک خانم یا آقایی ازدواج می‌کنند که چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی ناقص هستند؛ این کار فقط موجب اذیت شدن خودتان می‌شود.
  6. و در آخر یک شریک زندگی باید زیبا باشد و به دل شما بنشیند، وقتی به آن نگاه می­‌کنی دلت براش بره😉.